Siófok  11.6  •  3.2 kn       

Keszthely  8.9  •  4 kn       

Balatonfüred  11.3  •  1.7 kn       

Balatonboglár  11.6  •  5 kn       

Orfű  11  •  7 kn       

Velencei-tó  10.4  •  4 kn       

Tiszafüred  7.3  •  4.1 kn       

Mályi-tó  6.8  •  1.1 kn       

2024. április 27., szombat

Eredményes évet zárt a megújuló Balatoni Hajózási Zrt.

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

2016. május 27-edikén lezajlott a Balatoni Hajózási Zrt. éves közgyűlése.

A tulajdonosok elfogadták az Igazgatóság beszámolóját a 2015. évi gazdálkodásról, a Társaság 6,8 milliárd Ft mérlegfőösszeggel és 116 millió Ft adózás előtti eredménnyel zárta a 2015-ös gazdasági évet. A Közgyűlés az adózott eredményből 30 millió Ft osztalék kifizetését rendelte el, az eredmény nagyobb részét így fejlesztésre fordíthatja a cég. A tulajdonosok értékelése alapján a BAHART – megfelelő stratégiai irányítással – fejlődésének új szakaszába lépett.

A BAHART 116 millió Ft-os eredménye a tervezetthez képest +52,5%-os túlteljesítést jelent. Ha az eredményeket tárgyi eszköz és ingatlan értékesítés nélkül vizsgáljuk, akkor elmondható, hogy a Társaság valós teljesítményéből származó eredménye több, mint a 2,5-szeresére növekedett a 2014-es évhez képest.

A személyhajózás forgalma 10,9%-kal haladta meg a tervet, ami azt jelenti, hogy a Társaság közel 60 ezerrel több – összesen 660 ezer – utast szállított 2015-ben. A cég az utasigényeknek megfelelően optimalizálta a menetrendet és kiigazította a díjrendszer aránytalanságait. A BAHART arculatával együtt megújultak a menetrendi és egyéb kiadványok, valamint az üzletszabályzatban is pontosítja a felek jogait és kötelezettségeit a társaság a főidényig. Számos új hajóprogram is várja 2016-ban az utazóközönséget, új szolgáltatásokkal bővült például a program- és rendezvényhajózás is, a hajókon pedig megújult a catering szolgáltatás.

A kompok – változatlan díjszabás mellett – 5,1%-os növekedést követően 2015-ben 998 ezer utast szállítottak, e mellett 298 ezer gépjárművet, ami 59 ezer kerékpárral egészült ki.

A vitorláskikötői ágazat szintén változatlan díjakkal működött tovább, a kiadott kikötőhelyek száma viszont növekedett. A kikötőkben megvalósultak az előirányzott kotrások és megindultak a cölöpcserék.

Nőtt a kiegészítő tevékenységek árbevétele is, az építőipari tevékenység például önmagában 150 millió Ft-ot meghaladó árbevételt produkált.

Kollár József, a Társaság vezérigazgatója kiemelte, hogy az ágazatok többlet-teljesítményét egy hajózási szempontból kedvezőtlen, kánikulai időszakokkal terhelt szezon során sikerült elérni. 

A Társaság vezetője talán ennél is fontosabb eredménynek ítéli azonban, hogy elkészült a BAHART 5 éves stratégiája, amelynek elsődleges célja a vállalat megújítása, modernizálása és hatékonyabbá tétele. Kollár József hangsúlyozta, hogy a stratégia alappilléreinek megfelelően mind a tulajdonosi, mind az ügyféligényeknek magasabb szinten kell megfelelni, miközben a Társaság erőforrásait is jelentősen meg kell újítani. Ennek érdekében a vállalat vezetése 2020-ig 88 stratégiai célt, ezen belül pedig 364 konkrét cselekvési feladatot jelölt meg programjában, amelynek végrehajtása 2016. januárjában kezdetét vette.

A stratégiai célok megvalósításához elengedhetetlennek bizonyult a cég szervezeti megújulása. Az első félévben átalakult a vállalati struktúra és létrejött a Társaság új menedzsmentje, amelynek a tulajdonos önkormányzatok teljes egyetértéssel szavaztak bizalmat. Kiegyensúlyozottabbá vált a juttatási rendszer, megújult az érdekképviseletekkel kötött Kollektív Szerződés és bevezetésre került az ún. „Hajós csomag”, amelynek lényege a munkaerő elvándorlás megakadályozása.

A vállalat vezetése fontos tényként értékelte, hogy a cég irányításának egy évvel ezelőtti átvételekor még alacsony szinten álló beruházási tervet végül több, mint 84%-os szinten sikerült teljesíteni. Elkészült többek között két nagyberuházás – a Siófok katamarán felújítása, valamint az alsóörsi kikötő I. üteme – emellett pedig számos egyéb, kisebb beruházási feladat is teljesült, mint például a fonyódi vitorláskikötő I. üteme, vagy éppen a balatonboglári kemping felújítása. Megemlíthető továbbá az idén 125. születésnapját ünneplő Kelén nosztalgiahajó is, melynek belső tere a reformkor kávéházi hangulátát idéző kárpitozással újult meg 2016 tavaszára. A cég megkezdte a következő hajó felújítását is, a Beatrix nevű motoros várhatóan 2017. nagyszombatján kezdi meg balatoni szolgálatát.

Elkészült a BAHART informatikai stratégiája, amelynek keretében zajlanak az előkészületek a vállalatirányítási rendszer bevezetése érdekében. A jelenleg már próbajelleggel működő, ún. „Smartwifi” szolgáltatás keretében júliustól elérhető a wifi szolgáltatás minden hajón és kikötőben. Az elkövetkező hónapokban indul a Társaság új honlapja, hajózási lehetőség kereső modullal, balatoni látnivaló- és programajánlóval és egyéb funkciókkal.

A Társaság megkezdte a Balaton fejlesztési csomag keretében nevesített 2*2 milliárd Ft hazai forrás felhasználásának tételes megtervezését, amelynek segítségével megújulhat a hajóflotta és a kikötőhálózat. A cég lépéseket tett továbbá az elavult, korszerűtlen bázisának új telephelyre költöztetése érdekében is.

Az elmúlt egy éves munka nyomán, a fentiekben ismertetett alapok megteremtését követően kijelenthető, hogy a Balatoni Hajózási Zrt. a 170-edik hajózási szezonban megkezdte fejlődésének új szakaszát.

 
Vitorlástáborok Orfűn! Előző

Vitorlástáborok Orfűn!

Orvos Kupa eredmények Következő

Orvos Kupa eredmények