Siófok  6.6  •  10.7 kn       

Keszthely  4.9  •  6 kn       

Balatonfüred  6.3  •  10.4 kn       

Balatonboglár  6.2  •  12.4 kn       

Orfű  •  6 kn       

Velencei-tó  4.9  •  11.7 kn       

Tiszafüred  •  2.6 kn       

Mályi-tó  6.2  •  1.8 kn       

2024. április 19., péntek

Kieler Woche 2018

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Majhényi Szabolcs beszámolója

Kieler Woche 2018

Idei felkészülésünk igen későn kezdődött Domi sérülése miatt, ezért
szükségessé vált egy nemzetközi verseny beiktatása, ami nem volt betervezve
a programba. Megfelelő színvonalat csak a kieli verseny tud nyújtani a
júliusi VB előtt, így ismét útra keltünk a megszokott irányban.

Különböző problémák miatt csak éjjel 3-ra értünk ki, úgyhogy nem sokat
aludtunk az első tervezett futam előtt. A zivataros idő miatt azonban nem
tudtuk végig vitorlázni a pályát, az első kör végén a hatalmas eső
agyonverte a szelet, így lelőtték a futamot. Majd némi várakozás után úgy
döntöttek, hogy biztonságosabb a parton és aznap már nem is lesz semmi.

A második napra ezért már 4 futamot terveztek, ami meg is valósult a 14-18
csomós szélben. Az utolsó már nem esett jól, de nagyon hasznos volt.
Bizonyos szoros helyzeteket csak itt tudunk gyakorolni, pláne, hogy az
505-ösökkel mindig összekavarodtunk. A DNY-i szél elég csíkos volt még a
kinti (Delta) pályán is, és a záporok mindig elcsavarták valamerre, ezért
nem volt könnyű jókat húzni. Az egyik futamban nagyot fordult a szél és
pont akkor nem fogtuk rendesen az ellenfeleket, amikor megjött a másik
oldalról. Hátszélben még egész jól feljöttünk, de leszedéskor ráakadt az
egyik spi-sott a hajó orrára, amit csak előre mászva lehetett leakasztani,
így már nem volt esély újra felzárkózni. A napi eredményeink: 2, 1, 4, 2,
amivel 2. helyen álltunk összetettben. A dánok GPS-e szerint közel 100 km-t
vitorláztunk ezen a napon.

Hétfőn hasonló szelekben vitorláztunk, kicsit déliesebb volt az iránya, de
ez is forgott rendesen. Az első futamot vezettük, de a raum bójánál
hibáztunk, mert túl későn halzoltunk és a spibummból kiakadt a sott
felélesedésnél, így elment két hajó. A pálya ezen a napon kisebb volt,
kevesebb javítási lehetőséggel, a dánok mégis megoldották. Amíg mi hárman
csatáztunk, ők szép csendben jöttek fel és az utolsó szakaszban átvették a
vezetést, amit meg is tartottak. Nekünk mindig egy kicsi hiányzott a
felzárkózáshoz, végül negyedikek lettünk.

A hatodik futamban a rajtunk se volt rossz és oldalt is jól választottuk.
Az előttünk lévő német hajót még a raum bója előtt leelőztük, később
kiderült, fölöslegesen küzdöttünk, mert korai rajtos volt, de legalább nem
tartott fel. Sikerült nyernünk, ráadásul a vezető németek csak 4-ek lettek.

A következő futam már nem volt ilyen fényes. Rögtön a rajt után lerohantak
felülről, így ki kellett fordulnunk a rossz oldalra. Nem sokat húztuk ezt
az irányt, de nagyon lemaradtunk az első bolytól. A raum végére már
feljöttünk 3-nak, de az első 2 nagyon messze volt. A hátszélben nem
taktikáztunk jól, elment egy hajó, de a befutóra még elcsíptük.

A 8. futamban mi rajtoltunk legalul az élmezőnyből. Csúsztunk is ki nekik,
de a fordulóval együtt nem tudtuk őket lekeresztezni. Nem akartunk
kiszorulni, ezért a layline előtt 50 m-rel megfordultunk és elejtettünk a 3
hajó mögött. Először jól nézett ki, de később újabb frissülések jöttek
balról, ami hozzánk nem ért le. Aki túlkreuzolta magát, az jött be elsőnek.
A második raumban lehagytuk az egyik németet, de a hátszeles spinyó
húzásnál az 505-ösök fölé szorultunk és nem tudtunk időben leejteni és
sokat vesztettünk. A nagy szívás viszont a spinnaker leszedésnél jött, mert
visszaakadt a felhúzó és mire újra kiakasztottam, a bumm már nem volt kint
és bement a teteje a hajó alá, ami aztán az egészet berántotta. Mire
lekötöttük a sottot, hogy be tudjuk húzni a tubába, mindenki elment. 10-nek
futottunk be, ami eddig az ejtőnk, többet nem lehet hibázni.

Eredmények:

http://manage2sail.com/en-US/event/kiwo18#!/results?classId=fd

Rolex Giraglia Cup 2018 Előző

Rolex Giraglia Cup 2018

A Royal Danish Yacht Club nyerte az első női Sailing Champions League - t Következő

A Royal Danish Yacht Club nyerte az első női Sailing Champions League - t