Siófok  10.5  •  4.2 kn

Tiszafüred  7.2  •  4.7 kn

Mályi-tó  7.9  •  4.6 kn

2024. április 19., péntek

GRATULÁLUNK A CSERÉP FIVÉREKNEK A NÉMET BAJNOKSÁGON ELÉRT 8. HELYEZÉSÉRT!

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Szeptember 9-11. között rendezték meg a Nemzetközi Német Bajnokságot a 49er osztály számára Travemündében. Tavaly is részt vettünk ezen a regattán Berlinben, és a jó mezőny miatt idén is szerettünk volna ellátogatni a germánok földjére.

A tavalyi 26 hajó helyett 16 indult a versenyen, mivel a német weekend sailor 49er versenyzők nem jöttek el, a szövetség elnöke szerint túl messze van nekik a Balti-tenger. Így gyakorlatilag a német junior válogatott, a második és harmadik legjobb lengyel egység, egy dán, egy norvég és egy ausztrál hajó ellen versenyeztünk. Az első nap 5-12 csomós szélben igyekeztünk a tengeri körülményeket kitapasztalni és ledolgozni az ismeretlen terepből fakadó sebességhátrányunkat. Az utolsó futamra kezdett kikristályosodni a kép és egy 6. helyet sikerült elérnünk. Szombaton is 4-10 csomó körüli szélben rendeztek négy futamot. Szerencsére a hullámzás szelídebb volt, mint pénteken, így minden futamban az első 5-ben értünk fel a kreuz bójához, élmezőnybeli helyünket pedig többnyire fegyelmezett vitorlázással megtartottuk.

Eredmények: 5,6,6,8. Az utolsó számot végül betűre váltottuk, hamarabb rajtoltunk, mint kellett volna.

A verseny utolsó napját szenzációsnak ítéltük meg. Az első futamban ismét sikerült egy fontos 5. helyet begyűjteni. A második és harmadik futamban hektikusan forgolódott a szél és helyenként 1 csomósra gyengült. Lelövésről szó sem volt, bár jót tettek volna velünk. Mindenesetre részt vehettünk a Medal Race-en, 9. helyen jutottunk be, és itt a legjobb eredményünket, egy 4. helyet sikerült elérnünk. A dán hajó 9 ponttal volt előttünk, ám ők a 9. helyen futottak be, így a duplán számító, kiejthetetlen éremfutamnak köszönhetően egy ponttal megvertük a végén.) Idén is sikerült a mezőny első felében végeznünk, amit hatalmas sikernek könyvelünk el egy olyan mezőnyben, ahol a junior világbajnoki 8. ausztrál duó a 13. helyen végzett.

A győztes a junior világbajnoki ezüstérmes Tim Fischer – Fabian Graf kettős lett, ezúton is gratulálunk nekik!

Köszönjük mindenkinek, aki segített abban, hogy részt vegyünk a versenyen:

Porsche Hungária,Bravo Boats,Balatonfüredi Yacht Club,Várkonyi Attila,Előd Botond.

Cserép Fivérek

Eredmények:

Hat futamon túl a világkupaversenyen kínában Előző

Hat futamon túl a világkupaversenyen kínában