Siófok  12.2  •  4.8 kn       

Keszthely  13.9  •  7 kn       

Balatonfüred  11.9  •  8.7 kn       

Balatonboglár  12.3  •  3.3 kn       

Orfű  13  •  3 kn       

Velencei-tó  13.8  •  4.9 kn       

Tiszafüred  12.3  •  3.5 kn       

Mályi-tó  14  •  7.3 kn       

2024. április 19., péntek

Nagyobb a potenciál a 33 - as osztályban mint gondolták

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Nagyobb a potenciál a 33 - as osztályban mint gondolták

Nagyobb a potenciál a 33 - as osztályban mint gondolták

A Magyar Vitorlás Szövetség annak érdekében, hogy szorosabbá tegye a nagyhajós osztályokkal kialakított kapcsolatot és aktívabbá váljon a párbeszéd, idén is kíváncsi arra, hogyan látták a hajósok a szezont. Megkértük valamennyi nagyhajós osztály kapitányát, képviselőjét, mondják el, hogyan látták a versenyeket, milyen célokkal vágnak neki a következő időszaknak. Sorozatunkban ismertetjük az osztályok, osztálykapitányok értékeléseit. Ezúttal az 33-as osztály kapitánya, Lehoczky Ádám összegzi a 2019-es szezont.

Az osztály a tavalyi szezont passzív osztálystátuszban kezdte, de ez nem szegte lelkesedését a versenyzők. A júniusi osztálygyűlésen az osztály tagjai bizalmat szavaztak a kapitánynak, e mellett megválasztották Fekete Lászlót felmérőnek és Fabriczki Andrást osztálytitkárnak. Ezt követően három újabb egység csatlakozott a felmérést követően az osztályhoz és „sikeresen meg is nyertük a 2020-as osztályaktivitási pályázatot”.

Az általuk választott ranglista versenyeket nagy lelkesedéssel versenyezte végig a flotta. A hosszú, szél nélküli túraversenyeken sem volt jellemző a feladás, még akkor sem, ha éppen nem volt kilátásban érdemi helyezés. „Heterogén osztály lévén a versenyeredményekben minden alkalommal más sorrend alakult ki, sosem ugyanaz a hajó nyerte el az első helyezést. Az osztály minden egységét profizmus, higgadt versenyzés és az ellenfelek iránt való tisztelet jellemzi. A versenyeket követő minden lehetséges alkalommal baráti beszélgetések alakultak ki a parton, mindannyian örültünk egymás sikerének és elismertük azt” – értékelt Lehoczky Ádám.

Számára egyedül a Fehér Szalag jelentett némi csalódást, ott néhány hajó ugyanis „az esős időjárás miatt a part száraz kényelmet választotta”. Ezt ugyan nem tartotta fairnek a vizet kedvelő versenyzőkkel szemben, de az osztály ezt a versenyt is kellő létszámmal teljesítette.

A 33-asok összességében elégedettek voltak az MVSZ versenyrendezéseivel, a nevezéseket „teljesen gördülékenynek találtam, egyik versenynél sem volt fennakadásunk”. A szövetség munkatársai az osztállyal kapcsolatos kérdésekre, ügyintézésekre gyorsan és precízen reagáltak. „Ugyan az MVSZ-nek csak kis mértékben van köze az ügyhöz, de hatalmas szívfájdalmunk volt a Szüreti Regatta változása. Nem csak a mi osztályunkban, de az összes vitorlázón a csalódottságot láttam, mikor megtudták a módosított útvonalat és helyszínt” – mondta az osztálykapitány. „Úgy gondolom, hogy a vitorlássport egyik fő eleme a hagyományok tisztelete és azok ápolása, ami 2019-ben meg lett szakítva azzal, hogy a badacsonyi kikötő nem fogadott bennünket cifra indokokra hivatkozva.” Lehoczky Ádám szerint hosszasan lehetne sorolni a verseny változásának negatívumait, de szerinte 2020-ra megoldást kellene találni közös összefogással egy tradicionális verseny hagyományának helyreállítására.

Az osztály előszeretettel vesz részt a Balaton nyugati medencéjében megrendezett versenyeken, mint például a Pünkösdi Regattán, a Mihálkovics Emlékversenyen, a Bahart Regattákon. „Úgy gondolom, hogy sem a nyugati, sem pedig a keleti medence nem kívánja több verseny megrendezését. A 2020-as versenynaptárat elnézve egy hétvégén 3-6 versenyen tud részt venni kedve szerint a magyar vitorlázó. Szükség van ennél több versenyre? Én inkább a versenyek minőségére fektetnék nagyobb hangsúlyt, mintsem a mennyiségre.”

A 33-as osztály legfontosabb célkitűzése az osztálynak jövőre és középtávon, azaz a következő 1-3 évben változtatni azon, hogy tíz éve nem vettek részt országos bajnokságon. „Hajóink ugyan nem up & down pályaversenyre készültek, de ettől függetlenül az eddigi visszajelzések szerint 2020-ban részt fogunk venni sikeresen a bajnokságon.”

A 2019-es szezonjuk a kapitány szerint bebizonyította, hogy továbbra is nagy potenciál és érdeklődés van heterogén osztályuk iránt, több új építésű, és fejlesztésű hajó is szeretne náluk versenyezni. „A 33-as osztály több mint 20 éves múltra vezethető vissza, ez idő alatt nagyon sokat fejlődött a technika és sok újabb fejlesztésű hajó lát napvilágot, amik a kényelem mellett egyre gyorsabbak.” Ezzel szemben osztályuk technikai előírása maradt a régi, amin 2020-ban változtatni terveznek. Lehetőséget szeretnének biztosítani az újabb hajók részvételére osztályukban, ugyanakkor a régi oszlopos egységeikkel sem szeretnék igazságtalan lenni. Az osztályszabályzat és az SZMSZ modernizálása folyamatban van, felmérőjükkel és osztálytitkárukkal dolgozunk rajta.

A BYC és a TVSK nyerte a klubrangsorokat 2019 - ben Előző

A BYC és a TVSK nyerte a klubrangsorokat 2019 - ben

A Három Tuss című könyv bemutatójával kezdődik a szakmai előadássorozat Következő

A Három Tuss című könyv bemutatójával kezdődik a szakmai előadássorozat