• Kövess minket!

Hazai

25 - ös Túrajolle: Rendezni kellene a belső feszültségeket

25 - ös Túrajolle: Rendezni kellene a belső feszültségeket

25 - ös Túrajolle: Rendezni kellene a belső feszültségeket

Jó évet zárt a nagyhajós közösség, több versenyen rekordot döntött az induló és befutó hajók száma. A Magyar Vitorlás Szövetség annak érdekében, hogy szorosabbá tegye a hajóosztályokkal kialakított kapcsolatot és aktívabbá váljon a párbeszéd, most kíváncsi volt arra, hogyan látták a hajósok a szezont. Megkértük valamennyi nagyhajós osztály kapitányát, képviselőjét, mondják el, hogyan látták a versenyeket, milyen célokkal vágnak neki a következő időszaknak. Örömteli, hogy nagyon sok osztály élt a lehetőséggel. Sorozatunkban ismertetjük az osztályok, osztálykapitányok válaszait. Több hajóosztály után most a 25-ös túrajolle osztály képviselője, Laukó Péter összegzi a szezont.

A nagyhajós osztályok beszámolóit ismertető sorozatban szereplő cikkek annyiban rendhagyóak, hogy az osztályok, osztálykapitányok észrevételeinél indokolt esetben megjelentetjük a Magyar Vitorlás Szövetség álláspontját is és várható intézkedéseit, amelyek a nagyhajósok, versenyzők és túravitorlázók érdekeit szolgálják. A cikkek az osztálykapitányoktól, -képviselőktől kapott szövegek szerkesztett változatai, tartalmi szempontból lényegében azonosak az eredeti szöveggel. Érkeztek olyan beszámolók, amelyekben akadnak pontatlanságok, esetleges tárgyi tévedések, ezek a félreértések elkerülése érdekében nem szerepelnek a publikált cikkekben. A tavalyi MVSz-es versenyeken összesen 1539 hajó indult, ez 13 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A szóban forgó versenyeken 6787 vitorlázó vett részt, ami 16 százalékkal, 927 fővel haladja meg a 2017-es szintet.

Sikeres szezon volt a 2018-as, a versenyzési célkitűzéseinket teljesítettük, flottaépítésben azonban nem történt előrelépés - összegezte a 2018-as versenyszezont Laukó Péter. Az osztályban szereplő hajók versenyeken való megjelenésével részint elégedett, részint nem. Elégedett, mert a ranglistaversenyeken megvolt a kellő aktivitás. Nem, mert elmaradtak hajók, amelyek korábban szerepeltek a versenyeken. Akik hiányoztak, azok elsősorban belső feszültségek miatt maradtak távol (részint személyes sértettségek, részint YS szám viták,) illetve kiöregedés és utánpótláshiány is szerepet játszott ebben.

A 25-ösök az MVSz-es versenyek rendezésével elégedettek voltak. Laukó Péter szerint esetleg a napi futamszámokat lehetne rugalmasabbá tenni, ha a szélviszonyok nem teszik lehetővé az eredetileg tervezett ütem követését. Magyarul, ha jó szél van és az előrejelzés viharos vagy szélcsendes időt jósol, akkor lehessen 4 futamot is tartani.

Az osztálykapitány jelen pillanatban nem hiányolja egyértelműen, hogy több verseny legyen a Balaton nyugati medencéjében . Az aktív hajók nagy része ugyanis a keleti medencében van. Nem látott jelet arra, hogy a nyugati medencében rendezett versenyeken több hajó lett volna az ottani kikötőkből, vagy legalábbis annyival több hajó lett volna, hogy pótolja a keleti medencéből kieső hajókat. (Mert nem minden hajó vállalja a nyugati medencében tartandó versenyre az oda és vissza vitorlázást.)

Jövőre és középtávon, azaz a következő 1-3 évben az osztály legfontosabb legfontosabb célkitűzése a versenyzési létszám növelése és a csapatépítés túrákon, parti programokon keresztül, valamint a fiatalok aktivizálása, mancsaft képzés. Ebben kérnénk a ti segítségeteket is, illetve más osztályok számára is lehetne - legyen lehetőség kapirgálni a jelentkezők közt. Úgy vélik, mindenképpen szükségük van az MVSZ segítségére, hogy ebben az évben rendezzék a belső feszültségeket, illetve azoknak elejét vegyék, azzal, hogy elkészítik az osztályelőírásukat és azt utána be is tartatják.