Siófok  11.6  •  11.9 kn       

Keszthely  11.9  •  11 kn       

Balatonfüred  11.3  •  7 kn       

Balatonboglár  11.3  •  12.2 kn       

Orfű  12  •  7 kn       

Velencei-tó  13.9  •  12.7 kn       

Tiszafüred  12.1  •  4.6 kn       

Mályi-tó  11.2  •  7.9 kn       

2024. április 18., csütörtök

Megépülhet a révfülöpi vitorláskikötő!

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Megépülhet a révfülöpi vitorláskikötő!

Megépülhet a révfülöpi vitorláskikötő!

Kondor Géza polgármestertől megtudtuk, hogy hosszú évek óta dolgozik a település mindenkori vezetése a vitorláskikötő létesítésének előkészítésén. Mostanra bebizonyosodott, hogy nincs környezetvédelmi akadálya a megvalósításnak.

Sokan felteszik a kérdést, hogy miért szeretnénk mi annyira a kikötőt. Erre csak azt tudom mondani, hogy a település nevében is benne van a rév szó. A község kezdetektől a vízre épült, miért hagynánk megfosztani magunkat ettől a lehetőségtől? Nincs a Balaton mellett olyan hasonló volumenű település, amely megengedte magának azt a luxust, hogy ne teremtse meg a vitorlázás lehetőségét adófizető polgárainak. Szeretnénk egy olyan, mediterrán mintára épült létesítményt, ahova vitorlással megérkezhet a vendég a városközpontba, kiléphet a partra, és máris bent van az utca forgatagában. Nincs kerítés, szögesdrót, kordon, építmények. A kikötő nem elvesz a közterületekből, hanem igenis hozzáad: 180 méter hosszú csodálatos sétányt mindenkinek, mély vízi horgászlehetőséget a pecásoknak. Azon révfülöpiek, akik megengedhetik maguknak, hogy vitorlást, elektromos kishajót tartsanak, helyben hódolhatnak kedvtelésüknek. A keletkező jelentős bevétel hozzájárul, hogy adóterheink továbbra se növekedjenek, és Révfülöp fejlődhessen, szociális lehetőségeink bővülhessenek. Amellett a burjánzó nádast meg tudnánk állítani – sorolta a kikötő előnyeit a polgármester.

Szólt továbbá arról, hogy a 2013 augusztusában kezdeményezett környezetvédelmi hatástanulmányt 2018 szeptemberében a másodfokú környezetvédelmi hatóság megfellebbezhetetlenül jóváhagyta, kimondva, hogy a környezetet a kikötő megvalósítása nem károsítja – írta a veol.hu.

Ezen döntés után kezdődhetett a konkrét tervezési folyamat, amelynek legalább másfél év a várható időtartama. Az engedélyek birtokában lehetne források után nézni, és ha ezen az akadályon átjutottunk, jöhetne a közbeszerzés. A múlt század közepén voltak már nagy volumenű vízparti munkálatok a községben, azok során a kikötő kotrását a jelenlegi rózsakert – Halász utcai partszakasz – feltöltésével oldották meg. Az akkori bátor döntésnek köszönhetjük azokat a területeinket, amelyek ma Rév­fülöp ékköveivé váltak.

Aztán a 70-es években végeztek hasonló munkálatokat. Akkor még a mai Napfény kemping területén nád és mocsár volt. Szintén a 70-es évekre tehető a Császtai strand bővítése. Már a fürdőt majdnem kinőttük, képzeljük el, mi lenne nélküle. Most vagy nem teszünk semmit, abból nem lesz konfliktus, viszont a nádas a sportpálya sarkától elindult már a kikötő felé. A környezetvédelmi hatóság döntése kötelez a meglévő nád védelmére. Néhány év múlva a nád eléri a mólót. Ha tovább merünk lépni, és folytatjuk a mediterrán jellegű településközpont kialakítását, pezsgő turistaparadicsom leszünk – szögezte le a polgármester.

Ittas hajóvezetés: Szigorúbb szabályok jöttek Előző

Ittas hajóvezetés: Szigorúbb szabályok jöttek

Visszakerül állami tulajdonba a Balatoni Hajózási Zrt. Következő

Visszakerül állami tulajdonba a Balatoni Hajózási Zrt.