Siófok  19.9  •  17.7 kn       

Keszthely  20.1  •  14 kn       

Balatonfüred  19.6  •  17.6 kn       

Balatonboglár  19.9  •  17.2 kn       

Orfű  20  •  14 kn       

Velencei-tó  20.2  •  16.7 kn       

Tiszafüred  18.9  •  9.9 kn       

Mályi-tó  14.6  •  11 kn       

2024. március 29., péntek

A Raffica Sailing Team nyerte a Kékszalagot az egytestűek kategóriájában

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A harmadik európai tókerülő győzelmük az idei szezonban

A Raffica Sailing Team nyerte a Kékszalagot az egytestűek kategóriájában

Ezen a hétvégén, július 18-20. között rendezték meg Európa legnagyobb tókerülő versenyét, a Kékszalagot, amely ezúttal sem volt híján izgalmaknak. Abszolút győztesként a Racing Django léphetett a dobogóra, míg az egytestűek kategóriájában a Raffica futott be elsőként, ezzel az abszolút 5. helyet megszerezve. A kihívásokról és a verseny során szerzett tapasztalatokról Király Zsolt, a Raffica kormányosa mesélt. 

A Raffica 14 fős legénysége továbbra is megállíthatatlan az idei szezonban, ugyanis a svájci Bol d’Or Mirabaud és a németországi Rund Um versenyek után a csapat a Kékszalagon is elsőként ért célba az egytestűek között, 16:22:51 időeredménnyel. A gyenge szélben összesen 269 hajó futott be szintidőn belül, ezzel teljesítve a megmérettetést.

Király Zsolt, a Raffica kormányosa szerint az idei Kékszalag több szempontból is nehéz versenynek bizonyult. Ennek fő oka, hogy a verseny nagy részét gyenge szél kísérte, így nem lehetett gyorsan haladni. A folyamatos szélkeresés mellett a hínáros víz is nehezítette a vitorlázók dolgát. Zsolt szerint folyton résen kellett lenniük, hogy megfelelő sebességgel mennek-e, amikor pedig lelassultak, fontos volt, hogy mielőbb megszabadítsák a hajót a hínártól, amely szintén hátráltatta a haladást. A legénység kitartására és helytállására nagy szükség volt, ugyanis a szél hiánya miatt sok időt töltöttek a vízen, mielőtt célba értek.

„Ami a taktikánkat illeti, az esélytelenek nyugalmával indultunk, majd pedig a katamaránok támadása, azaz megelőzése volt a cél” – nyilatkozta Király Zsolt. „Arra számítottunk, hogy szélcsendben a katamaránok közül sokan állni kényszerülnek majd a Tihanyi-szorosnál. Ez így is történt, ezen a szakaszon több katamaránt is sikerült megelőznünk, ezáltal pedig az abszolút 5. helyet elnyernünk.” Győzelmükben jelentős szerepet játszott a megfelelő technikai ruházat is. „A vízálló Helly Hansen vitorlás felszerelés ezúttal is szárazon tartott bennünket, ráadásul az 50+ faktoros napvédelemmel rendelkező darabok a szikrázó napsütésben is ideálisak voltak.” A norvég márka idei újdonsága az S.Café kávézacc technológia alkalmazásával készült LIFA® Active Light aláöltöző, amely amellett, hogy víztaszító tulajdonságának és nedvességelvezető szerkezetének köszönhetően bármely időjárási körülmény esetén szárazon tartja bőrünket, immár 50 faktoros UV-védelemmel rendelkezik. A pehelykönnyű felsők könnyen lélegeznek, éppen elegendő szigetelést biztosítanak, továbbá gyorsan száradó szerkezetüknek köszönhetően egész napos kényelemről gondoskodnak.

A csapat célja, hogy idén mind a négy rangos európai tókerülő versenyt megnyerjék, ebből eddig mind a három sikerült nekik.  Az idei szezont az olasz Garda-tónál rendezett Centomiglia-n zárják, ahol szintén a dobogó legmagasabb fokára szeretnének állni.

A Helly Hansenről:

A Helly Hansen márkát 1877-ben, a norvégiai Moss-ban alapították, és azóta is világelsőként szolgálja azokat, akiknek munkájuk vagy kalandjaik miatt az elemekkel kell megküzdeniük. A ruházatokat a skandináv dizájnnak és a legszélsőségesebb időjárási viszontagságoknak megfelelően tervezték, hogy magabiztosságot nyújtsanak a profiknak, amikor munkájuk során szembeszállnak a természet legzordabb elemeivel. A vállalat készítette el az első vízhatlan anyagot a világon, 140 évvel ezelőtt, majd az 1960-as években bemutatta az első Propile™ fleece középső réteget.  Az 1970-es években bemutatta az első LIFA® Stay Dry technológiával készült technikai aláöltözetet, napjainkban pedig a díjnyertes H2Flow hőmérséklet-szabályozó technológiával rukkolt elő. A Helly Hansen világelső a technikai vitorlásruhák forgalmazásában. Emellett a márka öltözeteit több mint 50 000 professzionális síelő viseli a világ száznál is több síterepén, és a hegymászók, válogatott versenyzők, olimpikonok és a kifinomult ízlésű kirándulók kedvelt viselete is. A Helly Hansen felsőruházatai, aláöltözetei, sportruházati termékei és cipői jelenleg a világ több mint 40 országában kaphatók. Ha többet szeretne megtudni a Helly Hansen legújabb kollekcióiról, látogasson el a www.hellyhansen.com oldalra.

Fotó: Török Brigi

Hajóra száll a rallykrossz bajnok Előző

Hajóra száll a rallykrossz bajnok

Versenyvitorlással kel át az óceánon egy svéd gimnazista Következő

Versenyvitorlással kel át az óceánon egy svéd gimnazista